F.A.Q. - Vragen?

Voor je alles begint uit te pakken maak je eerst duidelijke foto’s van u bestelling.

Deze foto’s mail je ons door samen met je bestelnummer naar info@magicalshop.be.

Pas nadat wij alle informatie ontvangen hebben kunnen wij een beslissing nemen wat er met de items dient te gebeuren, wij nemen dan zo spoedig mogelijk terug contact met u op.

Voor België en Nederland: zodra we jouw betaling hebben ontvangen, wordt jouw pakje verzendklaar gemaakt. Binnen de 1 tot 3 werkdagen na ontvangst van jouw betaling versturen we je pakje via Bpost, PostNL of DPD

Wij maken gebruik van het online betalingssysteem van Mollie. Dit is zeer bekend bij de verschillende webshops en uiterst veilig.

Een pre-order is een product dat nog niet verschenen is. Wij hebben de informatie van het product ontvangen van de leverancier en je bent in de mogelijkheid dit product voor te bestellen.

Een groot deel van de producten die we aanbieden zijn gelimiteerde uitgaven. Ze worden maar één keer gemaakt in een beperkte oplage. Door een product te pre-orderen op onze webshop verzeker je jezelf van dit product.

Bij het plaatsen van je pre-order kan je kiezen uit 3 verschillende betaalmogelijkheden.

1. Je betaalt het volledige bedrag.

Je bestelling is bevestigd. Na de betaling hoef je niets meer te ondernemen. Wanneer het product arriveert in ons magazijn zenden wij het dezelfde dag nog naar je toe.

2. Je betaalt een voorschot van 10%

Met het betalen van een voorschot bevestig je de bestelling.

Wanneer het product arriveert in ons magazijn krijg je een betaalverzoek voor het resterende bedrag. Na de betaling hiervan sturen wij het product naar je toe.

Het betaalverzoek is 14 dagen geldig. Na deze periode annuleren wij de bestelling.

3. Je betaalt in 3 keer

Het gespreid betalen is enkel mogelijk voor producten met een verkoopprijs hoger dan €150. Met het betalen van het eerste bedrag bevestig je de bestelling.

We verzenden de bestelling na het ontvangen van alle betalingen.

We sturen je een betaalverzoek voor de komende betaling op de laatste dag van de twee volgende maanden.

Voorbeeld:

Je pre-ordered een product op 16 augustus. De tweede betaling volgt op 30 september. De derde betaling volgt op 31 oktober.

Als je een bestelling plaatst bestaande uit een pre-order artikel en een voorraadartikel wordt je bestelling pas verzonden na binnenkomst van het pre-order artikel.

Bestaat je bestelling uit meerdere pre-order artikelen? Dan wordt je bestelling pas verzonden na binnenkomst van al deze artikelen.

Als je graag je producten ontvangt bij release is het aangeraden deze apart te bestellen.

Pas nadat wij alle informatie ontvangen hebben kunnen wij een beslissing nemen wat er met de items dient te gebeuren, wij nemen dan zo spoedig mogelijk terug contact met u op.

  • Betaalde je een voorschot van 10%? Na binnenkomst van de pre-order krijg je van ons een bericht om het resterende bedrag te voldoen in je account. Als je de betaling doet voor 15u op een werkdag wordt je bestelling de volgende dag geleverd. Je ontvangt een Track & Trace code waarmee je de bestelling kan volgen.
  • Betaalde je de pre-order volledig? Dan wordt je pre-order na binnenkomst in onze winkel automatisch verzonden. Je ontvangt een Track & Trace code waarmee je de bestelling kan volgen.


  • Ja hoor! Een pre-order kan ten allen tijde geannuleerd worden. Er zijn 2 situaties:
    • Annuleer je de pre-order binnen de 14 dagen na het plaatsen van je bestelling? Dan krijg je het betaalde bedrag terugbetaald.
    • Annuleer je de pre-order later dan 14 na het plaatsen van je bestelling? Dan rekenen we een administratiekost van 10% op het volledige bedrag aan. Betaalde je een voorschot? Dan wordt deze niet terugbetaald. Betaalde je het volledige bedrag? Dan houden we 10% van het totaalbedrag af.
  • Voorbeeld: Je annuleert een pre-order 3 maanden na het plaatsen van je bestelling. Je betaalde de pre-order volledig voor een bedrag van €89. Wij annuleren de pre-order en je krijgt €80.1 (€89 – 10%) terugbetaald.


Wij werken niet met het principe ‘klant plaatst een bestelling, winkel plaatst de bestelling bij de leverancier’.

Zo goed als alle pre-order producten (lees de uitzondering onderaan) die aangeboden worden op de webshop zijn op voorhand besteld bij onze leveranciers.

Zo verzekeren we voor 99% de aangeboden pre-order producten. In een paar zeldzame gevallen annuleert de leverancier een pre-order product maar dit komt zelden voor. Wordt uw pre-order product toch onverhoopt geannuleerd door de leverancier? Dan wordt u hiervan op de hoogte gebracht.

Uitzondering: Wordt er een pre-order deadline vermeld in de omschrijving van het product? Dan bestellen wij het product door na het plaatsen van je bestelling. Wij krijgen deze data door van de leveranciers. Dit gaat meestal om dure verzamelstukken.  Deze pre-order deadline wordt aangeduid in het vet en in het rood.

De verwachtte leveringstermijn op de productpagina’s is altijd up to date.